Abril 2025
DlDmDcDjDvDsDg
Dm1Dc2Dj3Dv4Ds5Dg6
Dl7Dm8Dc9Dj10Dv11Ds12Dg13
Dl14Dm15Dc16Dj17Dv18Ds19Dg20
Dl21Dm22Dc23Dj24Dv25Ds26Dg27
Dl28Dm29Dc30

Informació

Ganes d'udolar

  • Direcció Dani Salgado
  • Sala Tallers
  • 09/04/2015 al 12/04/2015

Giralt i Salgado, dos professors d'una escola d'art dramàtic, reben l'encàrrec de cotutoritzar un projecte final de carrera que tindrà com a referent el text Hipatia, d'Alfonso Pexegueiro. La naturalesa poètica del text provoca un fort rebuig en Salgado, però no pot renunciar a la feina. Per altra banda, Giralt vol fugir de l'escola i, per això, està preparant un curs d'eines pedagògiques per al gaudi de la poesia, utilitzant com a referents tant l'obra de Narcís Comadira com la filmografia de Jean-Luc Godard. Salgado col·labora amb Giralt en el curs, fent-lo servir com a teràpia per al seu trauma amb la poesia.
Al llarg de l'obra veurem com evoluciona la preparació del curs, així com el projecte Hipatia. Tots dos treballs permetran que els dos professors es confrontin amb la seva funció docent i amb la manera com veuen tant la poesia como l'art del teatre.


A FONS

Dani Salgado
Director escènic, dramaturg i actor. Com a director d’escena ha dirigit espectacles per al Teatre Lliure, el Centro Dramático Galego i el Teatre Malic, mentre que com a dramaturg ha estrenat les seves obres al Teatre Nacional de Catalunya (El clavicèmbal), on va ser autor resident durant la primera temporada del Projecte T6, i en el Teatre Lliure (PornoEl desassossecWarholdland). Actualment, és professor de direcció escènica a l’Escola Superior de Arte Dramática de Galícia, de la qual és vicedirector.


Ganes d’udolar neix amb la confiança que aquesta experiència potser ajudarà el públic jove a perdre la por a la poesia.

Fitxa artística

Direcció
Dani Salgado
  • + Informació
    Espai escènic
    Laura Iturralde
    Montse Piñeiro

    Il·luminació
    Laura Iturralde
    Montse Piñeiro


    Vestuari
    Laura Iturralde
    Montse Piñeiro


    Gràfica
    Laura Iturralde
    Montse Piñeiro


    Videocreació
    Laura Iturralde
    Montse Piñeiro
    Producció
    Juan Carlos Corredoira

    Temes musicals
    Cró!
    Trilitrate


    Textos
    Narcís Comadira
    Joan Giralt
    Alfonso Pexegueiro
    Dani Salgado


    Dramatúrgia
    Joan Giralt
    Dani Salgado


    Producció
    Teatre Nacional de Catalunya
    Centro Dramático Galego-Agadic y Catrocadeiras


    Agraïments
    Ana Carreira
    Marga Portomeñe
    ESAD de Galicia
    Lorena Fernández

Multimèdia