Information

Col·loqui de 'La casa del dolor' amb Anna Maria Villalonga

La moderadora de l'activitat serà Anna Maria Villalonga Fernández, escriptora, investigadora, traductora, professora de literatura catalana a la Universitat de Barcelona i llicenciada en Filologia Hispànica i Catalana. Fa crítica de literatura i cinema, col·labora en diversos mitjans de comunicació, és divulgadora i activista literària. És membre de l'Associació en Negre per a la defensa i la promoció de la novel·la negra en català i sòcia fundadora de la societat EnVeuAlta, dedicada a la literatura en àudio. Des del punt de vista de la recerca acadèmica, s'ha dedicat bàsicament a la literatura catalana de l'edat moderna (especialment al segle XVIII i el seu teatre) i la literatura catalana contemporània, amb especial atenció a la narrativa de gènere criminal (conte i novel·la). Va col·laborar en la segona edició del diccionari normatiu de l'Institut d'Estudis Catalans (DIEC2) i actualment pertany al consell de redacció de la revista Llengua & literatura: revista anual de la Societat de Llengua i Literatura de l'Institut d'Estudis Catalans.

És autora de les novel·les La dona de gris, El somriure de Darwin i Els dits dels arbres, així com del volum de relats Contes per a les nits de lluna plena. Va coordinar dues antologies de relats negres escrits per dones: Elles també maten i Noves dames del crim i ha participat en un bon nombre de volums col·lectius. Fa més de deu anys que gestiona els blogs: El racó de l'Anna (cinema) i dos blogs literaris (El fil d'Ariadna II) i el blog especialitzat en literatura negra A l'ombra del crim. L'any 2018 va ser designada pel Govern de la Generalitat com a Comissària de l'Any Pedrolo. Actualment, és la directora del festival de novel·la negra Tiana Negra, celebrat anualment a Tiana i al qual Villalonga ha estat vinculada des dels seus inicis.

Els col·loquis sobre els espectacles compten també amb els membres de la companyia. Una ocasió única per aprofundir en cada proposta escènica amb la mirada particular d'un espectador privilegiat.


Fotografia capçalera: Xapo Ortega