Seguiment i avaluació de la carta

Seguiment i avaluació de la carta

Per facilitar el seguiment i el compliment dels compromisos d’aquesta carta, s’han definit els indicadors que es detallen a continuació.
En el cas d'incompliment dels compromisos, s'han previst diversos supòsits en els quals poden aplicar-se mesures de compensació o de reparació, que es poden consultar a l'apartat "5. Drets i deures".

1 Indicadors i instruments d’avaluació:
El seguiment i l’avaluació dels compromisos d’aquesta carta de serveis es fa a través dels indicadors que es detallen a continuació.

Servei de programació artísticaCompromís 1Incloure en la programació obres de patrimoni català

Nom de l’indicador:Nombre d'espectacles de patrimoni català per temporada.

Descripció:Mesura el nombre d’espectacles de patrimoni català per temporada.

Servei al qual es vincula:Programació artística

Canal de prestació (si rellevant):Presencial

Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura:Espectacles de patrimoni català

Objectiu de qualitat:≥ 2 per temporada

Llindar de compliment:≥ 2 per temporada

Font d'informació:Document d'execució del contracte programa

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Document d'execució del contracte programa

Compromís 2Incloure en la programació espectacles de nova autoria catalana

Nom de l’indicador:Nombre d'espectacles de nova autoria catalana.

Descripció:Mesura el nombre d'obres de nova autoria catalana per temporada.

Servei al qual es vincula:Programació artística

Canal de prestació (si rellevant):Presencial

Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura: Espectacles de nova autoria catalana

Objectiu de qualitat:≥ 14 per temporada

Llindar de compliment:≥ 14 per temporada

Font d'informació:Document d'execució del contracte programa

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Document d'execució del contracte programa

Compromís 3Incloure espectacles per a públic familiar en la programació artística

Nom de l’indicador:Nombre d’espectacles per a públic familiar per temporada i trimestre.

Descripció:Mesura el nombre d’espectacles per a públic familiar per temporada i trimestre.

Servei al qual es vincula:Programació artística

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura:Espectacles per a públic familiar

Objectiu de qualitat:≥ 3 per temporada (≥1 per trimestre)

Llindar de compliment:≥ 3 per temporada (≥1 per trimestre)

Font d'informació:Document d'execució del contracte programa

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Document d'execució del contracte programa

Compromís 4Incloure espectacles per a públic juvenil adaptats al calendari escolar

Nom de l’indicador:Nombre d’espectacles per a públic juvenil per temporada.

Descripció:Mesura el nombre d’espectacles per a públic juvenil per temporada.

Servei al qual es vincula:Programació artística

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura:Espectacles per a públic juvenil

Objectiu de qualitat:≥ 3 per temporada (≥1 per trimestre)

Llindar de compliment:≥ 3 per temporada (≥1 per trimestre)

Font d'informació:Document d'execució del contracte programa

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Document d'execució del contracte programa

Compromís 5Incloure espectacles internacionals en la programació artística

Nom de l’indicador:Nombre d'espectacles internacionals per temporada.

Descripció:Mesura el nombre d'espectacles internacionals per temporada.

Servei al qual es vincula:Programació artística

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura:Espectacles internacionals

Objectiu de qualitat:≥ 2 per temporada

Llindar de compliment:≥ 2 per temporada

Font d'informació:Document d'execució del contracte programa

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Document d'execució del contracte programa

Compromís 6Oferir produccions especialment pensades per anar de gira pel territori de parla catalana

Nom de l’indicador:Nombre de produccions ofertes per anar de gira als territoris de parla catalana per temporada.

Descripció:Mesura el nombre de produccions ofertes per anar de gira pels territoris de parla catalana per temporada.

Servei al qual es vincula:Programació artística

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura:Produccions ofertes per anar de gira

Objectiu de qualitat:≥ 2 per temporada

Llindar de compliment:≥ 2 per temporada

Font d'informació:Document d'execució del contracte programa

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Document d'execució del contracte programa

Compromís 7Realitzar un mínim d'espectacles i d’activitats amb exhibició a les sales del TNC

Nom de l’indicador:Nombre d'espectacles i d’activitats a les sales del TNC.

Descripció:Mesura el nombre d'espectacles i d’activitats totals a les sales del TNC per temporada.

Servei al qual es vincula:Programació artística

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura:Espectacles

Objectiu de qualitat:≥ 25 per temporada

Llindar de compliment:≥ 25 per temporada

Font d'informació:Document d'execució del contracte programa

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Document d'execució del contracte programa

Compromís 8Oferir espectacles de qualitat

Nom de l’indicador:Mitjana de la resposta sobre aquest ítem a l'enquesta de satisfacció.

Descripció:Mesura el grau de satisfacció dels espectadors de cada espectacle en resposta a la pregunta de l'enquesta: "Què et va semblar l’espectacle? Valora de l’1 al 5 el grau de satisfacció, sent 1 el valor més negatiu i 5 el valor més positiu".

Servei al qual es vincula:Programació artística

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Mitjana

Unitat de mesura:Puntuació de les respostes

Objectiu de qualitat:≥ 3,5

Llindar de compliment:≥ 3

Font d'informació:Enquestes de satisfacció

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Eina d'anàlisi i de tractament de dades vinculada a plataforma per generar l'enquesta.


Servei educatiu i social i activitats complementàriesCompromís 9Oferir aforament per a públic escolar

Nom de l’indicador:Nombre de localitats ofertes al públic escolar per temporada.

Descripció:Mesura les localitats que s'han ofert al públic escolar per temporada.

Servei al qual es vincula:Servei educatiu i social i activitats complementàries

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura:Aforament per a públic escolar

Objectiu de qualitat:≥15.000 per temporada

Llindar de compliment:≥15.000 per temporada

Font d'informació:Document d'execució del contracte programa

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Document d'execució del contracte programa

Compromís 10Organitzar i oferir activitats i serveis als centres educatius

Nom de l’indicador:Nombre de propostes dirigides als centres educatius per temporada.

Descripció:Mesura el nombre d'activitats i de serveis oferts als centres educatius per temporada.

Servei al qual es vincula:Servei educatiu i social i activitats complementàries

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura:Activitats per centres educatius

Objectiu de qualitat:≥ 8 per temporada

Llindar de compliment:≥ 8 per temporada

Font d'informació:Document d'execució del contracte programa

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Document d'execució del contracte programa

Compromís 11Oferir funcions accessibles

Nom de l’indicador:Nombre de funcions accessibles per temporada

Descripció:Mesura el nombre de funcions accessibles adreçades a persones amb necessitats especials per temporada.

Servei al qual es vincula:Servei educatiu i social i activitats complementàries

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura:Espectacles accessibles

Objectiu de qualitat:≥ 10 per temporada

Llindar de compliment:≥ 10 per temporada

Font d'informació:Document d'execució del contracte programa

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Document d'execució del contracte programa

Compromís 12Oferir una proposta educativa de qualitat a l'alumnat que visita el TNC

Nom de l’indicador:Valoració mitjana del grau de satisfacció de les escoles que venen a veure espectacles al TNC.

Descripció:Mesura el grau de satisfacció de les escoles que venen a veure espectacles al TNC, en resposta a l'enquesta de satisfacció, mitjançant una escala numerada de l'1 al 10, sent 1 el valor més negatiu i 10 el valor més positiu.

Servei al qual es vincula:Servei educatiu i social i activitats complementàries

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Mitjana

Unitat de mesura:Puntuació de les respostes

Objectiu de qualitat:≥ 7

Llindar de compliment:≥ 6,5

Font d'informació:Enquestes de satisfacció

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Eina d'anàlisi i de tractament de dades vinculada a plataforma per generar l'enquesta.

Compromís 13Oferir formacions de qualitat a mestres i a professorat

Nom de l’indicador:Valoració mitjana del grau de satisfacció de les activitats ofertes als mestres i al professorat.

Descripció:Mesura el grau de satisfacció dels assistents a les formacions per a mestres i per a professorat, en resposta a l'enquesta de satisfacció, mitjançant una escala numerada de l'1 al 10, sent 1 el valor més negatiu i 10 el valor més positiu.

Servei al qual es vincula:Servei educatiu i social i activitats complementàries

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Mitjana

Unitat de mesura:Puntuació de les respostes

Objectiu de qualitat:≥ 7

Llindar de compliment:≥ 6,5

Font d'informació:Enquestes de satisfacció

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Eina d'anàlisi i de tractament de dades vinculada a plataforma per generar l'enquesta.


Serveis d'atenció i d’informació al públicCompromís 14Oferir una pàgina web de qualitat

Nom de l’indicador:Mitjana de la resposta sobre aquest ítem a l'enquesta de satisfacció.

Descripció:Mesura el grau de satisfacció dels espectadors de cada espectacle en resposta a la pregunta de l'enquesta: "Si vas consultar el web del TNC per informar-te de l'espectacle que has vingut a veure, valora la facilitat per trobar la informació i la seva utilitat. Valora de l’1 al 5 el teu grau de satisfacció, sent 1 el valor més negatiu i 5 el valor més positiu".

Servei al qual es vincula:Servei d'informació i d’atenció al públic

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Mitjana

Unitat de mesura:Puntuació de les respostes

Objectiu de qualitat:≥ 3,5

Llindar de compliment:≥ 3

Font d'informació:Enquestes de satisfacció

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Eina d'anàlisi i de tractament de dades vinculada a plataforma per generar l'enquesta.

Compromís 15Mantenir l'equipament en un estat adequat

Nom de l’indicador:Mitjana de la resposta sobre aquest ítem a l'enquesta de satisfacció

Descripció:Mesura el grau de satisfacció dels espectadors en resposta a la pregunta de l'enquesta: "Quin nivell de satisfacció tens sobre l'estat de l'equipament (neteja, confort, etc.)? Valora de l'1 al 5 el grau de satisfacció, sent 1 el valor més negatiu i 5 el nivell més positiu”.

Servei al qual es vincula:Serveis d'atenció i d’informació al públic

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Mitjana

Unitat de mesura:Puntuació de les respostes

Objectiu de qualitat:≥ 3

Llindar de compliment:≥ 2,5

Font d'informació:Enquestes de satisfacció

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Eina d'anàlisi i de tractament de dades vinculada a plataforma per generar l'enquesta.

Compromís 16Oferir informació actualitzada sobre l'activitat del teatre: amb el web, les xarxes socials i el màrqueting de correu electrònic.

Nom de l’indicador:Recompte de fitxes d'espectacles i d'activitats, publicacions a xarxes socials i butlletins digitals.

Descripció:Mesura el nombre de fitxes d'espectacles i de fitxes d'activitat, publicacions a xarxes socials i butlletins digitals per temporada.

Servei al qual es vincula:Servei d'informació i d’atenció al públic

Canal de prestació (si rellevant):


Mètode de càlcul:Recompte

Unitat de mesura:Fitxes d'espectacles i fitxes de d'activitat, publicacions a xarxes socials i butlletins digitals per temporada.

Objectiu de qualitat:≥ 25 fitxes d’espectacles i d’activitats
≥ 750 publicacions orgàniques a xarxes socials
≥ 110 butlletins digitals

Llindar de compliment:≥ 25 fitxes d’espectacles i d’activitats
≥ 750 publicacions orgàniques a xarxes socials
≥ 110 butlletins digitals

Font d'informació:Web, gestor d'enviaments massius i xarxes socials.

Periodicitat:Al final de temporada

Instrument d’avaluació:Web, gestor d'enviaments massius i xarxes socials.

2. Avaluació de la carta i grau de compliment dels compromisos
El seguiment dels compromisos d’aquesta carta es farà amb periodicitat anual, tenint en compte que l’anualitat teatral s’inicia el setembre i finalitza el juliol. Es farà una avaluació del compliment, que es recollirà en un informe.

L’informe esmentat haurà de contenir, com a mínim, els valors concrets d’assoliment dels estàndards de qualitat previstos a la carta, els indicadors amb què es mesura aquest assoliment, els instruments i les fonts de mesura utilitzats i les mesures de reparació o de correcció aplicades.

El Teatre Nacional de Catalunya, SA haurà de revisar i d’actualitzar, si escau, la carta de serveis, com a mínim, en el termini de cinc anys d’acrod amb el que preveu l’article 23.4 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

3. Ajudeu-nos a millorar
El TNC posa a la vostra disposició la búsia de contacte perquè pugueu col·laborar i participar: Bústia de contacte

A més, el TNC promou la millora dels serveis i fomenta la participació de les persones usuàries a través d’enquestes periòdiques. Els resultats de les enquestes i les entrevistes s’analitzaran i es valoraran i es tindran en compte totes les propostes de millora d’acord amb els recuros disponibles.