Espectacle finalitzat
Les jours de mon abandon
Més enllà del gènere i contra tota lògica
A la Itàlia de finals dels anys 90, Olga, una dona de 40 anys casada i amb dos fills, és una mare i una esposa devota. Intenta portar una vida en perfecta adequació amb allò que la societat li ha imposat. Un dia, el seu marit la deixa per una dona més jove que ella, com en una patètica telenovel·la. I aleshores, tot el seu univers s’esfondra. Immersa en un sentiment de perill constant, cau una espiral de ràbia i es converteix en una dona vulgar, violenta i grotesca. Com reconstruir-se a si mateixa?
En aquesta adaptació de la novel·la d’Elena Ferrante, l’actriu i directora d’escena Gaia Saitta encarna la protagonista d’aquesta història, acompanyada dels seus fills i del seu gos.
La primera vegada que vaig llegir Les jours de mon abandon d’Elena Ferrante, em vaig quedar sense alè abans d'arribar al final de la història. Vaig aguantar el llibre lluny de mi, com si volgués mantenir a distància la seva protagonista i el seu entorn. La Itàlia dels anys 1990 és la Itàlia de la meva mare, molt més que la meva, i tanmateix la seva marca continua adherida al meu cos. El model únic de família, l’amor, l’èxit. La devoció per la normalitat i els seus dictats. L’Olga, malgrat el seu enginy i la seva intel·ligència, reflecteix aquest món a la perfecció. Però Elena Ferrante ens mostra la cara oculta de la història. Ens porta de la mà i ens presenta una altra Olga. La dona escandalosa i poderosa que s’allunya de la seva època per connectar amb un període arquetípic. La dona que em dona el desig i la força per convertir-me en la persona que soc. Més enllà del gènere i contra tota lògica. Sí, tenia necessitat d’explicar aquesta història.
Autoria
Elena Ferrante
Concepte, adaptació i direcció
Gaia Saitta
Text i dramatúrgia
Gaia Saitta i Mathieu Volpe
Amb
Jayson Batut, Flavie Dachy / Mathilde Karam, Gaia Saitta, Vitesse (el gos)
Col·laboració artística
Sarah Cuny
Mathieu Volpe
Jayson Batut
Escenografia
Paola Villani
Vestuari
Frédérick Denis
Il·luminació
Amélie Géhin
Musica i disseny de so
Ezequiel Menalled
Disseny i producció de vídeo
Stefano Serra
Ajudanta de direcció
Sarah Cuny
Ajudant de vídeo
Arthur Demaret
Mecanització del decorat
Chris Vanneste
Entrenament actoral dels infants
Lola Chuniaud
Entrenament del gos
Casting Tails- Tim Van Brussel (tasca duta a terme amb tot el respecte a l’animal)
Alumnes en pràctiques
Lou-Ann Bererd (disseny d’escenografia),
Tania Chirino (direcció),
Paul Canfori (direcció)
Construcció d’escenografia i confecció de vestuari
Tallers del Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Equips tècnics i de gestió de la companyia
Cap tècnic
Giuliana Rienzi
Tècnic de llums
Corentin Christiaens
Tècnic de so
Pawel Wnuczynski
Regidoria d’escena
Thomas Linthoudt
Producció
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Coproducció
Kunstenfestivaldesarts, Piccolo Teatro Milano - Teatro d’Europa, CSS Teatro stabile di innovazione del FVG, Teatre Nacional de Catalunya, Théâtre de Namur, Le Manège Maubeuge, La Coop asbl, Shelter Prod
Amb el suport de
BAMP – Brussels Art Melting Pot, Tax Shelter.be, ING i el Tax Shelter del govern federal belga
Un espectacle de
Gaia Saitta/If Human inspirat/basat en I giorni dell’abbandono d’Elena Ferrante © 2002 by Edizioni E/O
Preus
De 13 € a 26 €Informació general
Teatre1h 30 min
+ 16 anys
Espectacle en francès amb subtítols en català
Espectacle inclòs a l'abonament
Horaris
Divendres i dissabte a les 19hDiumenge a les 18h
Edat recomanada
+ 16 anys
Foto 1 de l'espectacle Les jours de mon abandon

Foto 2 de l'espectacle Les jours de mon abandon

Foto 3 de l'espectacle Les jours de mon abandon

Foto 4 de l'espectacle Les jours de mon abandon

Foto 5 de l'espectacle Les jours de mon abandon

Foto 6 de l'espectacle Les jours de mon abandon





