Der Fensterputzer

Show finished

Der Fensterputzer

Tanztheater Wuppertal / Pina Bausch

DansaL’home que neteja vidres de Pina Bausch descriu retalls de la vida quotidiana, però també reflecteix la mirada nova d’un estranger en un entorn desconegut. A Hong Kong els netejavidres són artistes de l’aire que llisquen de dalt a baix i de baix a dalt pels abruptes murs de vidre dels gratacels. Amb la seva activitat, recorden l’inacabable, etern i repetitiu treball de Sísif.  L’octubre de 1996, Pina Bausch i la seva companyia van passar tres setmanes a Hong Kong per recollir impressions. Després, al Tanztheater Wuppertal van començar els treballs a l’escenari i els assajos. L’obra cridava els habitants a contemplar la seva ciutat d’una manera diferent. L’home que neteja vidres té un significat especial perquè no tan sols implica l’oposició, la confrontació amb una cultura completament diferent, sinó perquè va néixer en el moment de la cessió a la Xina de la vella colònia anglesa, un esdeveniment que va desaparèixer ràpidament tant de la consciència general com de l’actualitat televisiva.  Tot i l’aparença de glamour, l'espectacle convida l’espectador a mirar més enllà de l’extraordinari decorat de Peter Pabst, una muntanya de flors de color vermell que capta en un primer moment tota l’atenció. Així, sota la capa de vidre fred de les aparences, es pot descobrir allò que fa semblants els éssers humans del nostre temps, el que els uneix per damunt de les barreres socials i les diferències culturals.

Autoria
Tanztheater Wuppertal / Pina Bausch

Posada en escena i coreografia
Pina Bausch

Set design
Peter Pabst

Vestuari
Marion Cito

Col.laboració musical
Matthias Burkert, Andreas Eisenschneider

Ajudants de direcció
Mation Cito, Irene Martínez Rios, Jan Minarik

Intèrprets
Regina Advento, Rainer Behr, Andrey Berezin, Silvia Farias, Mechthild Grossmann, Ditta Miranda Jasjfi, Na Young Kim, Daphnis Kokkinos, Beatrice Libonati, Bernd Marszan, Eddie Martinez, Melanie Maurin, Dominique Mercy, Pascal Merighi, Cristiana Morganti, Nazareth Panadero, Helena Pikon, Fabien Prioville, Jorge Puerta Armenta, Azusa Seyama, Julie Anne Stanzak, Michael Strecker, Fernando Suels, Kenji Takagi

Música
Cançons populars xineses, tambors  de la  Xina, l’Índia i de  Mèxic; música tradicional zíngara de Romania, fado portuguès, cançons argentines i de Cap Verd, música iraniana,  cançons d’amor dels segles XIII al XIV, Atomic Age Sound de Dean Elliot, Jazz Rythm & blues de Dizzy Gillespie, Pat Metheny, Nnenna Freelon, Al Cooper,  Barney Kessel, Jo Stafford, Frantic Faye Thomas, Jesse Powell Orchestra.

Textos i poemes
Peter Esterhazy, Silja Walter, Wislawa Szymborska.

 

 

Equip tècnic del Tanztheater Wuppertal/Pina Bausch Director tècnic
Manfred Marczewski

Director d’il·luminació
AndreasRinkes

Luminotècnics
Kerstin Hardt, Jo Verlei

Maquinistes
Dietrich Röder, Martin Winterscheidt

So
Andreas Eisenschneider

Assistent de direcció
Robert Sturm

Regidor
Peter Lütke

Atrezzo i merchandising
Jan Szito

Sastreria
Silvia Franco, Andreas Maier

Equip de gestió de la Tanztheater Wuppertal/Pina Bausch Direcció artística Tanztheater Wuppertal/Pina Bausch Director general
Matthias Schmiegelt

Mestres de ball
Alfredo Corvino, Ed Kortlandt, Paul Melis, Agnes Pallai

Ajudants d’ assaig
Robert Sturm, Matthias Burkert, Marion Cito, Josephine Ann Endicott, Dominique Mercy

Assistent personal de Pina Bausch
Sabine Hesseling

Organització
Oliver Golloch, Claudia Irman, Anja-Brigitta Lucke

Pianista
Matthias Burkert

Arxiu vídeo
Grigori Chakhov



 

Aquest espectacle va ser estrenat el 12 de febrer de 1997. Drets de representació
Edition L’Arche, París

Coproducció 
Hong Kong Arts Festival Society, Goethe Institute Hong Kong i Tanztheater Wuppertal/Pina Bausch.

Muntatge, assaigs i representacions
Equips tècnics i de gestió del Teatre Nacional de Catalunya

Col.laboració
Grec 2003. Festival d’Estiu de Barcelona Lufthansa