Ni una menys!

Show finished

Ni una menys!

Direction and coordination Carmen Domingo

Amb motiu del Dia Internacional per l’Erradicació de la Violència vers les Dones que se celebra cada any el 25 de novembre, el TNC s’ha volgut sumar als actes reivindicatius que es duran a terme des de diverses institucions per tal de mantenir ferm el seu compromís amb la llibertat de les dones i amb una societat més lliure. En aquest sentit, Ni una menys! serà una ocasió única per, a través de la música, la lectura de textos i el debat, poder reivindicar que només mitjançant la consciència, l’educació i la solidaritat es pot posar fi a aquesta desigualtat.


La violència masclista és la violència que s’exerceix contra les dones pel fet de ser dones i és una xacra de la societat que té un impacte devastador tant a nivell individual com comunitari.


L'acte, coordinat per l’escriptora i periodista Carmen Domingo, vol incidir en la necessitat de recordar la importància de treballar col·lectivament i vol posar de manifest la necessitat de parlar-ne obertament.

  • Taula rodona, moderada per Carmen Domingo, amb la psicòloga Beatriz Berenguer i la cap de la Unitat Central d’Atenció i Seguiment a Víctimes dels Mossos d’Esquadra Andrea Garcia.
  • Lectures de textos d’Aurora Bertrana, Víctor Català, Isabel-Clara Simó i Montserrat Roig amb les veus d'Eva Piquer, Rosa Renom i Neus Pàmies, qui a més cantarà cançons populars amb l'acompanyament musical de Gerard Marsal.
  • Projecció de l’exposició Les dones que falten, creada i organitzada per Feministes de Catalunya, la qual té per objectiu denunciar la violència masclista i recordar totes les dones i totes les nenes que cada any són assassinades per homes del seu entorn més proper.

Ni una menys! vol ser una nova oportunitat per compartir i per inspirar-nos mútuament per tal de poder avançar cap a un món més igualitari i més segur.

Direcció i coordinació
Carmen Domingo

Amb
Neus Pàmies, Eva Piquer, Rosa Renom

Conferenciants
Beatriz Berenguer(psicòloga)
Andrea Garcia (cap de la Unitat Central d’Atenció i Seguiment a Víctimes)

Conference speakers
Beatriz Berenguer (psychologist)
Andrea Garcia (Head of the Central Unit for Victim Attention and Follow-up)

Texts of the readings
Aurora Bertrana, (1957) Tres presoners
Isabel-Clara Simó, (2000) T'imagines la vida sense ell?
Víctor Català, La pua de rampí (Tots els contes vol. II) (edited by Club Editor)
Montserrat Roig, No diguis res..., published in the newspaper Avui (12/06/1991)

Músic
Gerard Marsal

Production
Teatre Nacional de Catalunya

Technical and management teams of the TNC


Arrangements of the songs Caterina de Lló and Romanç de na Catalina
Gerard Marsal and Neus Pàmies

Acknowledgements
Casanovas&Lynch Literary Agency (Marina Penalva)
Club Editor
Cristina Dalfó
Diana Dalfó
Edicions de la Ela Geminada (Laia Regincós Escura)
Feministes de Catalunya (Alejandra Prieto, Beatriz, Irene Monés, Sílvia Carrasco)
Pilar Aymerich
Pontas Literary & Film Agency (Clara Rosell)

Copyrights of the texts:

© del text La pua de rampí (Tots els contes vol. II), de Víctor Català: Club Editor

© del text T’imagines la vida sense ell?, d’Isabel-Clara Simó: Pontas Literary & Film Agency

© del text No diguis res..., de Montserrat Roig: Casanovas&Lynch Literary Agency

© del text d’Aurora Bertrana Tres presoners, d’Aurora Bertrana: Edicions de la Ela Geminada
Copyrights of the projections and photographs:

© de la fotografia de Víctor Català Club Editor

© de la fotografia de Isabel-Clara Simó: Família d’Isabel-Clara Simó

© de la fotografia d’Aurora Bertrana: Club Editor

© de la fotografia de Montserrat Roig: Pilar Aymerich

© de l’exposició Les 99 que falten: Feministes de Catalunya
Copyrights of the music:

© de la cançó Canción sin miedo: 2020 Vivir Quintana, distribuït per Universal Music Mexico, SA de CV.


Prices

General price: Gratuït

Schedules

Times

19 h
Lecture and conference

1 h 45 min aproximadament

+ 16 years