La nostra mort de cada dia

Informació

LA NOSTRA MORT DE CADA DIA

  • Manuel de Pedrolo
  • Director d'escena Marta Gil
  • Sala Tallers
  • al


Manuel de Pedrolo va ser un atent catalitzador dels principals corrents escènics que s’estaven produint en el panorama internacional mentre Catalunya vivia sota el pes del franquisme, unes estètiques que ell va contribuir amb força a difondre en la nostra literatura. Així, el gruix del seu teatre es decanta per uns jocs metafòrics estimulants que denoten una marcada influència de Sartre i Camus, així com del teatre al·legòric de Beckett, Ionesco i el primer Pinter.
A la comèdia La nostra mort de cada dia, la visita de la Mort per endur-se la filla petita d’una família burgesa posarà en crisi els equilibris d’una llar acomodada per la mediocritat de les seves rutines. Mentre la filla adolescent s’enamorarà perdudament d’aquest jove seductor que és l’encarnació de la Mort, els progenitors faran tots els possibles per protegir la criatura amenaçada, fins i tot provaran de bescanviar la nena per l’àvia, la qual tampoc es mostrarà gaire conforme als plans familiars. 
En aquesta peça de caire sainetesc i rerefons existencialista, amb personatges fulletonescs que són alhora receptors de grans conflictes espirituals, com ara la inconfessable fascinació adolescent provocada pel binomi eros thanatos, Pedrolo planta la llavor del seu futur teatre de clar compromís polític en què no abandonarà mai la interrogació metafísica.
Repasseu la vostra experiència. Quin gest inèdit us heu permès? [...] Allò a què en realitat em refereixo és a una experiència que moralment us enriqueixi. Un progrés. [...] Aquest gest, aquest enriquiment, aquest progrés, poseu-li el nom que us vagi bé, és el futur. És a dir... us ho sembla. I d’acord amb això ordeneu la vostra vida. Però a mesura que aquest futur, sense complir les seves promeses, s’uneix al vostre passat, perd tot sentit en destruir l’esperança. Més, encara: suposem que aquest enriquiment té lloc, que el gest és acomplert: Què heu aconseguit? Dóna això sentit al passat?
(Manuel de Pedrolo, La nostra mort de cada dia)

Enmarcat dins l'Epicentre, l'orígen de l'oblit.

> LECTURA DRAMÀTICA: NO OBSTANT AIXÒ...
> TAULA RODONA: «Aquells anys...»
> LECTURES DRAMÀTIQUES: Aules universitàries de teatre 
> EXPOSICIÓ: 1946-1959. L’origen de l’oblit
> FILMOTECA: «Aquells anys de plom»
> CONFERÈNCIES: Cicle de conferències a l’Ateneu


Pedrolo planta la llavor del seu futur teatre de clar compromís polític en què no abandonarà mai la interrogació metafísica.

Preus i horaris

  • Durada:
    1 h 15 min (espectacle sense entreacte)
    Edat recomanada:
    A partir de 16 anys
    Comprar

Calendari

SETEMBRE 2018

DLDTDCDJDVDSDG
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Fitxa artística

Autoria
Manuel de Pedrolo
Director d'escena
Marta Gil
Amb
Bruna Cusi, Marc Garcia Coté, Montse Garcia SaguésVíctor Pi, Alba Ribas, Anna Sabaté, Teresa Urroz
  • Veure'n més
    Vestuari
    Isabel Franco

    Audiovisual
    Albert Serrador

    Moviment
    Constanza Brncic

    Escenografia
    Montse Garre

    Il·luminació
    Carles Torras (TNC)

    So
    Albert Balada (TNC)
     
    Alumne en pràctiques de l'Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona
    Patricia del Razo

    Producció
    Teatre Nacional de Catalunya

    Agraïments
    Adelais de Pedrolo
    Irene Lucas
    Albert Tola
    Montse Polo
    Manel Gil Rodriguez
    Raimón Àvila
    Noémi Ruiz


     

Multimèdia